EMS PT training

ABC gaat vanaf april 2018 EMS training aanbieden. Deze training duurt slechts 20 minuten en het is tot wel 18x effectiever dan traditionele krachttraining.   
De EMS trainingen bestaan uit een grote hoeveelheid dynamische fitness oefeningen waarbij gebruik wordt gemaakt van een comfortabel pak waarin de electroden zijn verwerkt. Door deze electroden stroomt een bio elektronische impuls, die alle spiergroepen tegelijktijdig trainen. Hierdoor is de werking van de oefeningen vele malen intensiever dan met een reguliere fitness training.

De EMS techniek is niet nieuw. De techniek wordt al jaren toegepast in andere hoedanigheden in de medische en wetenschappelijke wereld. Mede daardoor zijn er al tal van studies die de werking van EMS aantonen. (zie onder)

EMS zelf proberen? Meld je nu aan!

  • * velden zijn verplicht.

 

Speciale kleding van XBODY zit als gegoten. Het bewezen EMS systeem voor de beste EMS training.

Tijdens de training draag je onderkleding van speciaal materiaal die goed aansluit en geschikt is om de impulsen goed over te brengen op het lichaam. Daar overheen draag je een comfortabel EMS pak (vest + broekje) waarin op de belangrijke spiergroepen zones zijn aangebracht die de electronische impuls over brengen op de spieren. Deze zones in het pak worden natgespoten zodat de impuls goed kan geleiden op de spiergroep. Wij raden je aan om binnen schone sportschoenen te dragen, maar op de sokken kan ook. Je kunt je omkleden in de paskamer. In 20 minuten worden je spieren door middel van laagfrequente elektrische impulsen effectief gestimuleerd. Hierdoor wordt in korte tijd het spierweefsel opgebouwd, het metabolisme gestimuleerd, onderhuids vetweefsel gestroomlijnd en de huid verstevigd. 
Onze trainers zullen je tijdens de training persoonlijk begeleiden en de training afstemmen op het gewenste doel. Voornamelijk zal er gewerkt worden om de kracht te verbeteren, maar de EMS heeft ook mogelijkheden voor anti-cellulitis, snelkracht, a

Niveau

Iedere training wordt afgestemd op de behoefte en het niveau: zwaar en dynamisch of juist licht en statisch. De intensiteit voor de verschillende spiergroepen wordt afzonderlijk ingesteld. Zo kunnen specifieke spiergroepen extra intensief getraind worden of juist worden ontzien. Met de Xbody EMS training kan bijna iedereen in korte tijd, resultaat behalen. Afhankelijk van de intensiteit kan tijdens één training van 20 minuten méér resultaat behaald worden dan tijdens meerdere conventionele trainingen in de sportschool of thuis. EMS training is tot wel 18x effectiever dan conventionele training. EMS training is dus erg goed, maar de gewenste resultaten zijn ook sterk afhankelijk van uw leefstijl. 1x 20 minuten trainen is goed voor de spieren, tóch is ons advies om 2x 20 minuten per week te trainen. Maar indien u daarnaast niet dagelijks méér gaat bewegen en u uw voeding niet aan past, zult u helaas minder snel de gewenste resultaten boeken. Dat is net zo als bij de sportschool. 2x een uurtje fitness is goed, maar zal niet zo veel effect geven als u daarnaast geen aanpassing zal doen iin uw leefstijl.

Wanneer niet

Een EMS training met EMS werkt met een impuls intensiteit binnen het micro-Ampere (mA) bereik. Deze intensiteit is volledig veilig voor het menselijk lichaam? Er zijn echter een aantal aandoeningen en omstandigheden waarbij het trainen met de Miha Bodytec wordt afgeraden of alleen is toegestaan na goedkeuring van een arts of behandelaar.

Hieronder ziet u een overzicht van deze aandoeningen en omstandigheden.

  • Epilepsie
  • Pacemaker
  • Zwangerschap (wel ideaal na de zwangerschap)
  • (Sterke) onregelmatigheden in de bloeddoorstroming
  • Darmwand hernia of liesbreuk
  • Tuberculose
  • Tumoren
  • Arteriosclerosis in een vergevorderd stadium, onregelmatigheden in de vaatdoorbloeding
  • Serieuze neurologische aandoeningen
  • Diabetes Mellitus
  • Hemofilie
  • Acute virale of bacteriële processen
  • Open wonden, geïrriteerde huid

 

Onderzoek:

EMS als vorm van krachttraining

Speicher et al. van de Universiteit van Keulen deden onderzoek naar verschillende vormen van krachttraining. Er werd geconcludeerd dat EMS training in vergelijking met andere vormen van krachtraining bijzonder effectief is. Bodytec was de enige  .Al met al werd geconcludeerd dat dynamische EMS training een zeer veel belovende trainingsmethode is.

Effecten van EMS training op hartklachten

Fritzsche et al. onderzochten het effect van EMS training op hartklachten in de Cardiology Clinic te Bad Oeynhausen. Deze studie liet een significante stijging van de VO2 max zien in combinatie met een daling van de bovendruk/diastolische bloeddruk daalde en een spiergroei van 14%. Een van de conclusies uit het onderzoek was dat de resultaten van EMS training bij deze specifieke doelgroep vele malen groter was dan dat met traditionele training mogelijk is.

Effecten van EMS training op het vetpercentage

Kemmler et al. vonden tijdens hun onderzoek aan de Universiteit van Erlangen-Nürnberg zeer gunstige effecten op de afname van het vetpercentage. Zo werd een significante afname van het abdominaal vet aangetoond. Veroorzaker van de beruchte vetrolletjes én (mede) oorzaak van verschillende (welvaarts)ziekten. Daarnaast werd gesteld dat EMS training een zeer kosteneffectieve manier is ter verbetering van de lichaamssamenstelling. Hierbij werd aangetekend dat de positieve effecten van EMS training op het energieverbruik tijdens de training én de herstelperiode tot nu toe zijn onderschat.

Effecten van EMS training op ongetrainde mensen

Onderzoek laat zien dat ongetrainde mensen tussen de 3 en 6 weken nodig hebben om significant verschil te zien als gevolg van het trainen met de apparatuur. De opgebouwde trainingsgesteldheid kan tot 4 weken aanhouden als er geen trainingen meer plaatsvinden. Hoe langer er getraind wordt (>4 weken) hoe groter de kans dat de trainingsresultaten langere tijd merkbaar zijn.

Effecten van EMS training op de aanspanning van spiervezeltypes

Verschillende onderzoeken vinden resultaten met betrekking tot de aanspanning van spiervezeltypes. De meeste studies laten zien dat spiervezel type 1 en 2 de meeste aanspanning leveren bij een frequentie tussen de 50 en de 100 Hz. Uit onderzoek blijkt ook dat indien de pulse langer duurt er verhoudingsgewijs diepere en meer intensievere stimulatie plaatsvindt. Hierdoor worden er meer motor units (spiervezels) aangespannen.

EMS zelf proberen? Meld je nu aan!

  • * velden zijn verplicht.

Sportschool ABC-Fitness Elburg is dé plek voor individueel fitness en groepsfitness. Bij ABC-Fitness ben je verzekerd van de beste begeleiding en persoonlijke aandacht die nodig is om jou je doelstellingen te laten halen. Start vandaag nog met de Gratis Proefweek of laat je alvast gratis adviseren met de Lidmaatschapstest.

  • "7 kg afgevallen en de menu's zijn gevarieerd en daarbij ook erg lekker. In het begin moest ik wennen om veel te mogen eten..."

    Annemarieke Fikse
  • "13,9 kilo afgevallen dankzij Body Support bij ABC Fitness"

    Jolanda Krol
  • "Met eGym wordt krachttraining pas écht persoonlijk, motiverend én ik haal in korte tijd meer resultaten."

    Mariola Ludeke
  • "ABC beweegadviseurs trainen ook met eGym concept."

    eGym
  • Aangepaste openingstijden in de zomer 2018

    Aangepaste openingstijden in de zomer 2018

    Gewijzigde en aangepaste openingstijden zomer 2018 zaterdag  21 juli: 08.00-10.30 uur maandag 23 juli t/m zondag 29 juli: GESL...

    Lees meer
  • Sporten in de zomer bij ABC-Fitness

    Sporten in de zomer bij ABC-Fitness

    Start nú met een Gratis Maandkaart bij ABC-Fitness in Elburg. Klik op de afbeelding voor meer informatie!

    Lees meer
Meer nieuws

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.